Rymdstyrelsen söker ekonomiadministratör

Rymdstyrelsens ekonomiadministratör har gått i pension och vi söker därför en ny person som vill ta sig an Rymdstyrelsens löpande ekonomiadministration.

Du kommer att arbeta med statlig redovisning, hantering av fakturor och utbetalningar i Agresso, granskning av reseräkningar och inköp av kontorsvaror. Eftersom myndigheten är liten får du dessutom räkna med att ibland jobba med lite av varje där behov uppstår.

Du arbetar tillsammans med en ekonomiansvarig som har det övergripande ansvaret för myndighetens ekonomiarbete. Ekonomifunktionen är en del av Rymdstyrelsens stab som leds av en stabschef.

Vi vill att du har dokumenterad, mycket god erfarenhet av statlig redovisning och Agresso, både vad gäller löpande arbete och hantering av leverantörsfakturor. Rymdstyrelsen har många internationella kontakter och därför behöver du kunna grundläggande engelska.

Vi sätter stort värde vid de personliga egenskaperna. För att vara aktuell behöver du kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du får saker gjorda, kan prioritera och arbetar noggrant och strukturerat. Vidare är du serviceinriktad, prestigelös, lyhörd och villig att lära nya metoder eller system vid behov.

Skicka CV och personligt brev till application@snsb.se och beskriv varför just du är rätt person för detta jobb. Märk din ansökan med dnr 6/17.

Ansök senast 2017-02-02.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast. Placeringsort Solna, nära t-banestation Solna Strand. Provtjänstgöring kommer att tillämpas.

Kontaktpersoner:
Helene Körling, ekonomiansvarig, 08-40 90 77 79
Maria Nilsson, stabschef, 08-40 90 77 94
Fackliga företrädare: Göran Boberg (SACO) 08-40 90 77 83, Johan Köhler (SACO): 08-40 90 77 93.

Rymdstyrelsen är ansvarig myndighet för frågor som gäller den svenska rymd- och fjärranalysverksamheten, särskilt forskning och teknisk utveckling, och fungerar som kontaktorgan för det internationella rymdsamarbetet inom dessa områden.

Senast uppdaterad: 10 januari 2017